animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Gimnastyka to podstawa i dla zdrowia, ważna sprawa!” – pani Justyna podpowiada :) Zadanie 10

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

ZADANIE 10 – NIETYPOWA GIMNASTYKA OCZU, USZU I JĘZYKA 🙂

Gimnastyka dla oczu:

  • energiczne mruganie oczami (w rytm muzyki)
  • patrzenie jednym okiem, a następnie drugim (jeśli dziecko ma trudność z zamknięciem jednego oka, mogą je przysłonić ręką)
  • powolne przenoszenie wzroku w jedną stronę, patrzenie przed siebie i w drugą stronę, a następnie powrót do patrzenia przed siebie (głowa nieruchomo)
  • patrzenie na sufit, przed siebie i przenoszenie wzroku w dół, a następnie patrzenie przed siebie (głowa nieruchomo)

Ćwiczenie dla uszu:

  • dziecko zamyka oczy i wyciąga ręce przed siebie, ostrożnie podąża za dźwiękiem pstrykających palców opiekuna
  • dziecko siedzi na środku pokoju, opiekun przemieszcza się po cichu w różne części pomieszczenia i wydaje jakiś dźwięk (np. kląskanie), dziecko pokazuje z jakiego kierunku słyszy dźwięk

Gimnastyka dla języka:

Dziecko stoi przed lustrem, opiekun czyta powoli wiersz i naśladuje ruchy języka razem z dzieckiem.

“Język sportowiec” (Izabela Jackowska)

            Język giętki

            język zwinny…

            Biega, skacze i figluje,

            czasem sobie podskakuje.

            Dotknie tutaj, dotknie tam,

            bardzo sprawny język mam.

            Już do nosa unieść umiem

            i wahadło naśladuje.

            Zrobię rurkę i łyżeczkę,

            napracuję się troszeczkę.

            Mój języczek zmienia kształty,

            czasem trochę jest uparty.

            Jest szeroki, wąski, długi,

            lubi tańczyć ługi – bugi.

            Aż się czasem sobie dziwię,

            ile sztuczek tutaj robię!

            To nie bajki moi mili…

            To, co wszystko opisuję,

            w swym lusterku podpatruję.

Ćwiczenie dla nosa:

Opiekun daje dziecku do powąchania trzy różne zapachy np. oregano, cynamon i wanilię.  Jeśli dziecko nie zna jeszcze tych zapachów mówimy nazwę podczas wąchania. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.

Ćwiczenie dotyku:

W tekturowym pudełku wycinamy otwory na ręce po bokach. Do pudełka chowamy przedmiot np. szczotkę do włosów. Zadaniem dziecka jest powiedzieć co to za przedmiot. Przygotowujemy cztery rzeczy do odgadnięcia. Zamiast pudełka można użyć koc.

                                                                                              Justyna Dzięcioł

 

Skip to content