animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zabawy z Photonem i Magicznym Dywanem

W ramach programu grantowego Procter and Gamble Operations Polska z o.o.  nasze przedszkolaki miały okazje uczestniczyć już w dwóch warsztatach z zakresu nauki programowania.

Przybyły do nas Photony, które ponownie odwiedziły nasze przedszkole. Pierwsze spotkanie dotyczyło działań Photonów we współpracy z magicznym dywanem.

Przypominamy iż Photon to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Wspiera on dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności naszych czasów. Pomaga im rozwijać kreatywność, zdolność logicznego myślenia, poznawanie podstaw programowania i zrozumienie działania czujników, w które jest wyposażony. Robot został stworzony z myślą o dzieciach w każdym wieku. Jego obsługa dostosowana jest do różnego etapu rozwoju dzieci, ich możliwości oraz zdolności percepcji. Aplikacje posiadają aż 4 interfejsy umożliwiające naukę zarówno przedszkolakom, jak i starszym dzieciom.

Przedszkolaki  podczas warsztatów skoncentrowały się na wspólnej zabawie grami z magicznego dywanu poprzez prowadzenie Photonów precyzyjnym sterowaniem joystickiem w aplikacji. Uczyliśmy Photony rozgarniać liście, chodzić po wodzie, grać w kręgle, grać na pianinie, łapać ryby. Znaleźliśmy też czas aby pokazać robotom jak sami bawimy się Magicznym Dywanem😊. Graliśmy w piłkę nożną, pomagaliśmy elfowi zbierać prezenty, układaliśmy owoce w koszyku udało nam się również zagrać w wyścig samochodów. Bardzo ważnym aspektem podczas warsztatów była integracja, współpraca a także koncentracja, kreatywność i zdolność logicznego myślenia

Drugie spotkanie z robotami odbyło się pod tytułem Photon zamknięty w wieży.

Photony tym razem przybyły do nas z 4015 roku. Ich wehikuł czasu zaciął się i uwięził je w wieży. Po wydostaniu robotów z wieży dowiedzieliśmy się jaki jest powód ich wizyty w naszym przedszkolu. W 4015 roku  ludzie dostają jedzenie w kapsułkach i  tubkach, nie znają zasad właściwego sposobu żywienia. Dlatego też poprosili Photony ,aby przybyły do naszego przedszkola i dowiedziały się od dzieci co to znaczy  zdrowo się odżywiać.

Na te warsztaty zaprosiliśmy naszą Panią dietetyk, która jest ekspertem w tej dziedzinie. Pod czujnym okiem Pani Natalii sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat zdrowego żywienia. Wszystkie grupy miały przygotowane zadania do zrealizowania, którym bacznie przyglądały się roboty.

Zadaniem Żabek, było rozdzielenie kart przedstawiających produkty spożywcze oraz aktywności i ułożenie ich na macie -zdrowe po jednej stronie, niezdrowe po drugiej. Wybrani przedstawiciele grupy mieli również przygotować z pomocą Pani Natalii zdrowe śniadanie dla Photonów. Żabki, pomimo, że są najmłodszą grupą w naszym przedszkolu wykazały się doskonałą wiedzą na temat zdrowego żywienia i czynności, które przyczyniają się do zachowania zdrowia. Ponadto przygotowały piękne i smaczne, a przy tym zdrowe śniadanie dla Photonów, serwując nawet sok pomidorowy. J

Motylki zdawały egzamin ze znajomości produktów spożywczych – podział na zdrowe i niezdrowe. Drugim zadaniem było przygotowanie zdrowego posiłku przez grupę chłopców – śniadanie i dziewczynek – obiad. Grupy dumnie prezentowały i opowiadały o swoich posiłkach, a Pani Natalia sprawdziła poprawność wykonanego zadania.

Krasnale również zdawały egzamin ze znajomości produktów spożywczych i przygotowywały posiłki. Chwilę poświęciliśmy również na dyskusję czy pizza jest niezdrowa, wspólnie doszliśmy do wniosku, że pizza wykonana w domu ze zdrowych produktów spożywczych może być zaliczona do zdrowej żywności i różni się od pizzy ze sklepu.

Pszczółki zdały egzamin i przygotowały w podziale na grupę chłopców i dziewczynek posiłki dla Photonów. Śniadanie skomponowane przez chłopców było bardzo obfite i różnorodne. J Dzieci sprawdziły również czy Photony uważnie słuchają i na swoich dyskach zapisują wszystko o czym mówią dzieci. Pani Natalia rozmawiała również z Pszczółkami o alergiach i jaka jest różnica między słowami zdrowy – niezdrowy a lubię – nie lubię .

Smerfy zaangażowały się w poprawne rozdzielenie produktów spożywczych i przygotowanie posiłków dla Photonów. Obie grupy – chłopców i dziewczynek bardzo dokładnie wytłumaczyły Pani Natalii dlaczego wybrały takie a nie inne produkty na śniadanie i obiad.

Nasze najstarsze przedszkolaki, Misie i Muminki spotkały się na warsztatach wspólnie. Do tych działań wprowadziliśmy element zdrowej rywalizacji .

Pierwszym zadaniem dla obu grup było przygotowanie 5 pytań dla drużyny przeciwnej dotyczących zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Warunkiem zadania pytania drużynie przeciwnej była  znajomość właściwej odpowiedzi na zadane pytanie w celu weryfikacji jej poprawności. Nad pierwszą rundą czuwała Pani dietetyk, która była sędzią i weryfikowała poprawność odpowiedzi. Podczas tej rundy nie zabrakło również zabawnych sytuacji 😊 Na zadane pytanie Gdzie rosną banany ? Muminki bardzo szybko odpowiedziały – na drzewie. J Po sprecyzowaniu pytania przez Misie i chwili poszukiwań (bo banany rosną w Rosji i Polsce😊) Muminki odpowiedziały poprawnie na pytanie. Misie na pytanie Jest od krowy ,bardzo zdrowe dla kości, Co to jest? Odpowiedziały mleko i ser. Kiedy Muminki uściśliły pytanie Misie powiedziały, że chodzi o nabiał. Wartością dodaną pierwszej rundy ,był fakt iż wszystkie dzieci zdały sobie sprawę z tego jak ważne jest odpowiednie konstruowanie pytań ,by otrzymać taką odpowiedź jakiej oczekujemy.

W drugiej rundzie grupy przygotowywały zdrowe menu na cały dzień: śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Jak przystało na 6-latki wykazały się dużą wiedzą na temat prawidłowego komponowania posiłków.

Na zakończenie zadań związanych ze zdrowym odżywianiem wszystkie grupy programowały Photony, by mogły one szczęśliwie przemieścić się wehikułem czasu do 4015 roku i przekazać ludziom z przyszłości wszystko czego nauczyły się od naszych przedszkolaków.

Skip to content