animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Codzienny- niecodzienny absurdalny świat

Na dzisiejszych warsztatach podjęliśmy się działań zmierzających do wytłumaczenia czym jest absurd i jak jest on postrzegany w sztuce.

Absurdalny– czyli pozbawiony sensu- sprzeczny ze zdrowym rozsądkiem lub obowiązującymi normami.

W zrozumieniu absurdu w sztuce pomogli nam dadaiści.

Dadaizm to ruch  artystyczno-literacki w sztuce xx wieku. Główne hasła dadaistów to dowolność wyrazu artystycznego, zerwanie ze wszelką tradycją, swoboda twórcza. Dadaiści posługiwali się absurdem, zabawą, dowcipem, łączyli różne techniki i tworzyli nowe, do rangi sztuki podnosili zwykłe przedmioty. Rolą artysty nie było tworzenie rzeczy pięknych, dadaistom chodziło o to byśmy w inny sposób spojrzeli na to co nas otacza.

Przedszkolaki zapoznały się ze znaczeniem absurdu i dadaizmu w interaktywnej prezentacji w której mogły zobaczyć absurdalne dzieła sztuki  Marcela Duchampa, Man Ray, Pablo Picasso i Mered Oppenhein.

Czarowanie rzeczywistości dzieci mogły zobaczyć w interpretacji dzieł Jerzego Krawczyka i Mariana Bałki, które porównaliśmy z bardziej przystępnym dla naszych przedszkolaków czarowaniem rzeczywistości w bajce pt. Zaczarowany ołówek.

 Zadaniem 3-4 latków było stworzenie absurdalnej postaci zachowując zasady artystycznej zabawy. 5-6 latki przystąpiły do ulubionej zabawy dadaistów i surrealistów- dodaj do naszego otoczenia absurdalny komentarz. Twórcza  współpraca przyniosła zaskakujące efekty. Zapraszamy do naszej wirtualnej galerii sztuki. Na zdjęciach widać jak wszyscy dobrze bawiliśmy się tworząc nasz codzienny- niecodzienny absurdalny świat.

Skip to content