W poniedziałek, 8 maja br. w przedszkolach i szkołach podstawowych zostaną wywieszone listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych. Informacja ta będzie również dostępna w systemie rekrutacyjnym, po zalogowaniu się na koncie dziecka.
Postępowanie odwoławcze rozpocznie się w poniedziałek, 8 maja br.
Zgodnie z art. 158 ust. 6 – 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
(Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.):
- W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzice/prawni opiekunowie mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej w przedszkolu/szkole z wnioskiem o sporządzanie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.
- Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodziców/prawnych opiekunów.
- W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice/prawni opiekunowie mogą wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
- Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie
3 dni od dnia otrzymania odwołania. - Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola/szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
W związku z procedurą odwoławczą, w systemie rekrutacji do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, rodzice/opiekunowie prawni mogą złożyć wniosek o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej bezpośrednio po zalogowaniu się na konto dziecka w systemie rekrutacyjnym.
Instrukcja dostępna jest w systemie.