animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

  1. Ogólne informacje
  2. Niniejsza Polityka Prywatności to zbiór zasad, których celem jest poinformowanie o wszystkich aspektach procesu dotyczącego pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania Pani/Pana danych osobowych. Polityka jest adresowana do wszystkich użytkowników (dalej: „Użytkownicy”) Strony Internetowej Administratora
  3. Niniejsza Polityka określa zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych którym jest:
  4. Przedszkole nr 50, ul. Ludwika Hirszfelda 11, 02-776 Warszawa, NIP 9511342999, REGON 013002121, e-mail: p50@eduwarszawa.pl, tel: 22 259 40 75 (dalej: „Administrator”) .
  5. Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Panią Martę Ostasz.

Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych możliwy jest za pośrednictwem korespondencji mailowej pod adresem: iod.dbfounw@eduwarszawa.pl lub na adres siedziby Administratora.

  1. Niniejsza Polityka może być zmieniana i aktualizowana, w sytuacji zmian w praktykach związanych z przetwarzaniem danych osobowych (uwzględniając aktualne orzecznictwo i wytyczne PUODO) lub zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego. O zmianach Polityki Administrator będzie odpowiednio informował na Stronie Użytkowników. Pozostałych Użytkowników Strony zachęcamy do uważnego zapoznania się z niniejszą Polityką i regularnego sprawdzania tej Strony w celu weryfikacji zmian, które Administrator może wprowadzić zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.
  2. Korzystanie ze Strony Internetowej Administratora wiąże się z koniecznością zapoznana się przez Użytkownika z treścią niniejszej Polityki Prywatności.
  3. Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem koniecznym do korzystania ze Strony Internetowej.
  4. Definicje
  5. Administrator oznacza jednostkę, która decyduje, jak i w jakich celach Przetwarzane są Dane Osobowe. Administrator jest odpowiedzialny za zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem dotyczącym ochrony danych.
  6. Dane Osobowe oznacza wszelkie informacje o jakiejkolwiek zidentyfikowanej osobie fizycznej lub osobie fizycznej, która jest możliwa do zidentyfikowania.
  7. Przetwarzać, Przetwarzanie lub Przetworzone oznacza wszelkie działania związane z Danymi Osobowymi, dokonane w sposób zautomatyzowany lub nie, takie jak: pozyskiwanie, nagrywanie, organizowanie, strukturyzowanie, przechowywanie, adaptowanie lub zmienianie, odzyskiwanie, konsultowanie, używanie, udostępnianie poprzez transmisję, rozpowszechnianie lub udostępnianie w jakikolwiek inny sposób, porządkowanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
  8. Podmiot przetwarzający oznacza jakąkolwiek osobę lub jednostkę, która Przetwarza Dane Osobowe w imieniu Administratora (inną niż pracownik Administratora).
  9. Strona internetowa – https://p50warszawa.bip.gov.pl/
  • Przetwarzanie Danych Osobowych Użytkowników
  1. Administrator może pozyskiwać Dane Osobowe Użytkowników w szczególności, w następujących przypadkach:
  2. podania Danych Osobowych przez Użytkowników (np. kontakt mailowy, telefoniczny, lub w jakikolwiek inny sposób) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – udzielenie odpowiedzi na wiadomość, zapytanie) w związku z koniecznością załatwienia zgłoszonej sprawy czy obsługi zapytania,
  3. dochodzenia roszczeń i podjęcia działań w związku z obroną praw Administratora, prowadzenie postępowań sądowych oraz m.in. umożliwienia korzystania ze Strony internetowej za pośrednictwem plików cookies, zapobiegania oszustwom przy korzystaniu ze Strony internetowej w szczególności obsługi, utrzymania, ulepszania i udostępniania wszystkich jej funkcji a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, obejmuje to w szczególności: raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju Strony internetowej i prace rozwojowe, badanie opinii, tworzenie modeli statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (ww. prawnie uzasadniony interes Administratora),
  4. pozyskania lub poproszenia Użytkowników o podanie Danych Osobowych Użytkowników, podczas wizyt Użytkowników na stronach Administratora lub używania jakichkolwiek funkcji lub zasobów dostępnych na lub poprzez Stronę- pliki cookie właśnie oraz podmiotów trzecich. Kiedy Użytkownicy odwiedzają Stronę, urządzenia i przeglądarki Użytkowników mogą automatycznie udostępniać pewne informacje (takie jak typ urządzenia, system operacyjny, typ przeglądarki, ustawienia przeglądarki, adres IP, ustawienia językowe, daty i pory łączenia się ze Stroną i inne informacje techniczne odnośnie komunikacji), niektóre z nich mogą stanowić Dane Osobowe. Podczas wizyty na Stronie Internetowej żadne Dane Osobowe Użytkowników nie będą przechowywane przez Administratora, bez odpowiedniej podstawy prawnej. W zakresie plików cookies Administrator – poza niezbędnymi plikami, każdorazowo uzyska zgodę Użytkownika na instalację pozostałych plików cookies (w tym plików podmiotów trzecich Google Analytics). Udzielenie w/w zgody jest fakultatywne i nie wpływa na możliwość korzystania ze Strony Internetowej. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda – w zakresie pozostałych, poza niezbędnymi plików cookies) i 399 Prawa Komunikacji Elektronicznej (przepis prawa – w zakresie niezbędnych plików cookies).
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie jest obowiązkiem ustawowym. W określonych przypadkach bez podania danych osobowych nie jest możliwe jednak korzystanie ze Strony internetowej. Kategorie Danych Osobowych Użytkowników Przetwarzane przez Administratora mogą, w szczególności, zawierać:
  6. Dane personalne: imię (imiona), nazwisko (nazwiska),
  7. Dane kontaktowe: dane firmowe, adres e-mail, numer telefonu.
  8. Numer IP, pliki cookie i informacje o sposobie korzystania z naszej Strony Internetowej – podczas korzystania ze Strony Internetowej.
  9. Udostępnianie Danych Osobowych podmiotom trzecim
  10. Administrator może udostępniać Dane Osobowe Użytkowników:
  11. osobom upoważnionym przez Administratora do przetwarzania danych,
  12. podmiotom, którym powierzono przetwarzanie danych np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze,
  13. innym administratorom, jeżeli jest to wymagane przez prawo lub w dobrej wierze, że takie działanie jest konieczne w celu zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w odpowiedzi na żądanie sądu, organów państwa.
  14. Jeżeli zaangażujemy podmiot trzeci do Przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników, zgodnie z zawartą z takim podmiotem umową powierzenia przetwarzania, Podmiot przetwarzający będzie zobowiązany do:
    1. Przetwarzania wyłącznie Danych Osobowych wskazanych w uprzednich, pisemnych poleceniach Administratora; oraz
    2. zastosowania wszelkich środków ochrony poufności i bezpieczeństwa Danych Osobowych i zapewnienia przestrzegania wszystkich innych wymogów prawa powszechnie obowiązującego.
  15. Usługi podmiotów trzecich
  16. Strona internetowa może zawierać funkcje lub łącza przekierowujące do witryn i usług dostarczanych przez osoby trzecie, które nie są przez nas zarządzane. Informacje, które podajesz na tych stronach lub usługach, będą podlegać ich własnej polityce prywatności i procedurom przetwarzania danych.
  17. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za procedury związane z przetwarzaniem przez niezależnych Administratorów stron internetowych i dostawców usług.
  18. Zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności i bezpieczeństwa stron trzecich przed przekazaniem im informacji.
  19. Ochrona Danych
  20. Administrator informuje, iż wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki w celu ochrony Danych Osobowych, w szczególności obejmujące zabezpieczenia przeciwko przypadkowemu lub bezprawnemu zniszczeniu, utracie, zmianie, nieuprawnionej publikacji, nieuprawnionemu dostępowi oraz innym bezprawnym i nieautoryzowanym formom Przetwarzania, zgodnie z obowiązującym prawem.
  21. Administrator nie odpowiada za działania lub zaniechania Użytkowników. Użytkownicy są odpowiedzialni za upewnienie się, że wszystkie Dane Osobowe są przesyłane do Administratora w sposób bezpieczny.
  22. Dane osobowe nie będą poddawane automatycznemu profilowaniu tj. zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji wobec Użytkownika, czyli decyzjom podejmowanym środkami technicznymi bez udziału człowieka, wywołującym skutki prawne względem profilowanej osoby lub w inny istotny sposób wpływanie na profilowaną osobę.
  • Dokładność Danych
  1. Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że:
  2. Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator są dokładne i jeżeli jest to konieczne, aktualizowane;
  3. wszystkie Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator, a które są błędne (mając na uwadze cel, w jakim są Przetwarzane) będą usuwane lub poprawiane bez zbędnej zwłoki.
  4. Administrator, w każdej chwili, może zapytać Użytkowników o dokładność Przetwarzanych Danych Osobowych.
  • Minimalizacja zakresu Danych

Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że zakres Danych Osobowych Użytkowników, które Przetwarza jest ograniczony do Danych Osobowych adekwatnie wymaganych w celach wskazanych w niniejszej Polityce.

  1. Międzynarodowy Transfer Danych

Jeśli dane osobowe są przekazywane poza EOG, Administrator wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Administrator wypełni swoje obowiązki wynikające z rozdziału V RODO, tak by zapewnić prawidłowość tego rodzaju przetwarzania.

  1. Okres przechowywania Danych Osobowych
  2. Kryteria determinujące długość trwania okresu, w którym Administrator przechowuje Dane Osobowe Użytkowników są następujące: Administrator przechowuje kopie Danych Osobowych Użytkowników w formie pozwalającej na identyfikację, tylko tak długo, jak jest to konieczne dla osiągniecia celów wskazanych w niniejszej Polityce, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego wymagają dłuższego okresu przechowywania Danych Osobowych. Administrator może, w szczególności, przechowywać Dane Osobowe Użytkowników przez cały okres konieczny do ustalenia, skorzystania lub obrony roszczeń (przedawnienie roszczeń zgodnie z art. 118 Kodeksu Cywilnego).
  3. Prawa Użytkowników
  4. Przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem danych osobowych następujące prawa:
  5. prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, przekazuje informację o przetwarzaniu dotyczących jej danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia. W ramach prawa dostępu do danych osoba, której dane dotyczą, może również żądać informacji o tym, komu udostępniane są jej dane osobowe oraz czy podlegają one profilowaniu i zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji. Osoba, której dane dotyczą ma także prawo uzyskania kopii jej danych.
  6. prawo do sprostowania danych – na tej podstawie, Administrator, na wniosek osoby której dane dotyczą, usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
  7. prawo do usunięcia danych – na tej podstawie, Administrator na żądanie osoby której dane dotyczą usuwa dane, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane, cofnięto zgodę na ich przetwarzanie lub wniesiono sprzeciw i nie jest to wymagane dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Administratora;
  8. prawo do ograniczenia i przenoszenia przetwarzania – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, zaprzestaje dokonywania operacji na tych danych osobowych, w odpowiadającym prawu zakresie a także wydaje te dane osobowe, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer;
  9. prawo do wniesienia skargi – korzystając z tego prawa osoba która uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  10. prawo wniesienia sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach dla których zostały zebrane i są przetwarzane,
  11. prawo wycofania zgody – jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej zgody, wówczas w każdej chwili osoba której dane dotyczą może wycofać tę zgodę. Cofnięcie wyrażonej zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne, odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania jednak spowoduje, że dane osobowe nie będą więcej używane do tych celów od momentu wycofania zgody.
  12. Wniosek dotyczący realizacji praw opisanych powyżej można złożyć za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby Administratora lub za pośrednictwem poczty email: dbfounw@eduwarszawa.pl
  13. Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególność adresata wniosku i z którego uprawnienia z opisanych powyżej chce skorzystać osoba składająca wniosek. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
  • Pliki cookie (ciasteczka)
  1. Podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące użytkownika. Do tych danych mogą zaliczać się:
  2. adres IP,
  3. nazwa domeny,
  4. typ przeglądarki,
  5. typ systemu operacyjnego.
  6. Dane te mogą być zbierane przez:
  7. pliki cookie,
  8. oraz mogą być zapisywane w logach serwera.
  9. Cookie to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych przechowywane przez przeglądarkę na dysku twardym twojego komputera czy też na karcie pamięci smartfona. Podczas kolejnych wizyt na stronie internetowej informacje przechowywane w pliku cookie są odsyłane na Stronę internetową. Dzięki temu Strona internetowa może Cię rozpoznać i dostosować treść do Twoich potrzeb.
  10. W celu ulepszenia naszej Strony internetowej, dostarczania najbardziej odpowiednich treści i analizowania, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszej Strony internetowej, możemy korzystać z plików cookie.
  11. Możemy przetwarzać dane zawarte w plikach cookie w celach:
  12. personalizowania Strony internetowej: zapamiętywania informacji o Użytkowniku, aby Użytkownik nie musiał ponownie wpisywać tych informacji podczas kolejnych wizyt;
  13. dostarczania dostosowanych do Użytkownika reklam, treści i informacji;
  14. monitorowania zagregowanych wskaźników użytkowania witryny, takie jak łączna liczba odwiedzających i wyświetlanych stron.
  15. Korzystamy z następujących rodzajów plików:
  16. cookie sesyjnych, które są plikami tymczasowymi i są przechowywane w urządzeniu osoby odwiedzającej Stronę do czasu jej opuszczenia;
  17. cookie stałych, które są przechowywane w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Stronę przez czas określony w parametrach pliku albo do czasu ich ręcznego usunięcia;
  18. Pliki cookie możemy podzielić na następujące kategorie plików:

a.Cookie niezbędne: Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

  1. Korzystamy z analityki i podobnych usług, które zawierają pliki cookie podmiotów trzecich. Podczas korzystania ze Strony internetowej pliki cookie podmiotów trzecich mogą być używane, aby umożliwić korzystanie z funkcjonalności Strony internetowej i zintegrowanych z nią witryn lub w celu analizy skuteczności kampanii reklamowych i zbierania anonimowych informacji o korzystaniu ze Strony internetowej w celach statystycznych.
  2. Niniejsza Polityka Prywatności nie reguluje zasad korzystania z plików cookie podmiotów trzecich. Każdy ze podmiotów trzecich określa własne zasady używania plików cookie w swojej polityce prywatności.
  3. Możesz zmienić także sposób, w jaki pliki cookie są używane korzystając z udostępnionego narzędzia do zarządzania plikami – deklaracja dotycząca plików cookie.
  4. Jednocześnie informujemy, że brak zgody, usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie umieszczania plików cookie może spowodować trudności lub nawet uniemożliwić korzystanie ze Strony internetowej.

 

Przejdź do treści