Tegoroczny bal karnawałowy w naszym przedszkolu przeniósł nas wprost do olśniewającej lodowej krainy Królowej Śniegu w odcieniach bieli i błękitu! Bajkowe stroje naszych przedszkolaków dodały temu magicznemu krajobrazowi mnóstwo kolorów i fantastycznej atmosfery. Projekt “Sztuka z innej bajki” po raz kolejny udowodnił, że w swojej różnorodności tematycznej znajduje czas na wspólną radość i celebrowanie działań całej naszej przedszkolnej społeczności, integrując przy tym elementy STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).
Nawet podczas zabawy karnawałowej nie zabrakło okazji do nauki i odkrywania! Dekoracje inspirowały rozmowy o właściwościach lodu i śniegu (Science), a różnorodność strojów stała się punktem wyjścia do dyskusji o różnych materiałach (Science). W naszych balowych aktywnościach wykorzystaliśmy Knowla Boxa (Technology), wprowadzając nowoczesny element technologiczny do tradycyjnej zabawy. Konkursy i zadania wymagały od dzieci współpracy i logicznego myślenia (Engineering), a projektowanie ich fantazyjnych strojów rozwijało wyobraźnię i umiejętności konstrukcyjne (Engineering & Art). Oczywiście, nie mogło zabraknąć Sztuki (Art) w postaci przepięknych dekoracji i kreatywnych, bajkowych kostiumów, które były prawdziwą formą artystycznej ekspresji. Nawet w zabawie znalazły się elementy Matematyki (Mathematics), takie jak liczenie, orientacja przestrzenna i proste zadania logiczne.
Tematyka balu okazała się niezwykle atrakcyjna i wciągająca dla wszystkich. Wykorzystanie nowoczesnej technologii, jaką jest Knowla Box, dodało wydarzeniu nowej jakości. Konkursy sprzyjały integracji i uczyły rozwiązywania problemów, a niesamowita kreatywność dzieci znalazła swoje odzwierciedlenie w różnorodności i pomysłowości ich strojów. Najważniejsze jednak, że ten magiczny bal zapewnił wszystkim mnóstwo radości i pozytywnej energii!
Integracja STEAM w warsztatach:
Science (Nauka): Dekoracje inspirowały rozmowy o właściwościach lodu i śniegu. Stroje były okazją do dyskusji o materiałach.
Technology (Technologia): Wykorzystanie Knowla Boxa w zabawach wprowadziło technologię do aktywności balowych.
Engineering (Inżynieria): Konkursy wymagały współpracy i logicznego myślenia. Projektowanie strojów uwzględniało aspekty konstrukcyjne.
Art (Sztuka): Dekoracje rozwijały wrażliwość artystyczną. Bajkowe stroje były formą artystycznej ekspresji.
Mathematics (Matematyka): Zadania zawierały elementy matematyczne, takie jak liczenie i orientacja przestrzenna.
3-latki
4-latki
5,6-latki