Dedykowana Przestrzeń Dydaktyczna Programu Erasmus+ w holu, czyli strefa Erasmus+
W celu efektywnej realizacji założeń programu Erasmus+ “Game-Based Foreign Language Education in Early Childhood”, w ogólnodostępnej przestrzeni holu naszego przedszkola została wyodrębniona strefa dedykowana gromadzeniu i udostępnianiu anglojęzycznych pomocy dydaktycznych. Niniejsza przestrzeń stanowi kluczowy element wspierający proces nauczania i uczenia się języka angielskiego wśród dzieci, nauczycieli oraz zainteresowanych rodziców.
Zorganizowana przestrzeń obejmuje regały i ekspozytory, na których systematycznie skatalogowane są różnorodne materiały dydaktyczne w języku angielskim ze wszystkich realizowanych w projekcie tematów: rodzina, numery, kolory, kształty, ciało człowieka, owoce i warzywa, pory roku i ubrania, zwierzęta, pojazdy, uczucia.
Wśród nich znajdują się:
- Sensoryczne pomoce dydaktyczne: Materiały o charakterze polisensorycznym, wytworzone w ramach współpracy dzieci i nauczycieli, stymulujące różne zmysły i wspierające holistyczne uczenie się.
- Autentyczne materiały literaturowe: Anglojęzyczne książki dla dzieci, dostosowane do różnych poziomów wiekowych i umiejętności językowych, wzbogacające słownictwo i rozwijające kompetencje kulturowe.
- Edukacyjne zabawki i gry: Starannie wyselekcjonowane zabawki i gry językowe, umożliwiające interaktywną i angażującą naukę poprzez zabawę.
- Wizualne materiały referencyjne: Tablice dydaktyczne prezentujące podstawowe pojęcia leksykalne, takie jak kolory i kształty, stanowiące stałe wsparcie wizualne dla dzieci i nauczycieli.
Zapewniony swobodny dostęp do zgromadzonych materiałów umożliwia dzieciom spontaniczną eksplorację i interakcję z językiem angielskim, zarówno w kontekście zajęć zorganizowanych w ramach programu Erasmus+, jak i podczas indywidualnej aktywności. Nauczyciele mają możliwość elastycznego wykorzystania zasobów w celu uatrakcyjnienia procesu dydaktycznego i dostosowania metod pracy do indywidualnych potrzeb uczniów.
Integralnym elementem wyposażenia strefy jest interaktywny monitor, który stanowi nowoczesne narzędzie wspierające realizację celów programu. Wykorzystywany jest do prowadzenia zabaw i zajęć z wykorzystaniem multimedialnych gier i aplikacji edukacyjnych w języku angielskim, co dodatkowo motywuje dzieci i wzmacnia efektywność nauczania.
Wyodrębniona przestrzeń dydaktyczna programu Erasmus+ stanowi istotne wsparcie dla międzynarodowej współpracy i podnosi jakość edukacji językowej w naszym przedszkolu. Jej organizacja i wyposażenie sprzyjają tworzeniu inspirującego środowiska do nauki i odkrywania języka angielskiego przez wszystkich członków naszej społeczności przedszkolnej.
Dedykowana Przestrzeń Dydaktyczna Programu Erasmus+ w salach
W każdej sali przedszkolnej cyklicznie aranżowane są gazetki tematyczne, bezpośrednio powiązane z aktualnie realizowanymi zagadnieniami w ramach projektu Erasmus+. Gazetki te stanowią wizualne wzbogacenie przestrzeni edukacyjnej, prezentując kluczowe słownictwo, ilustracje oraz informacje kulturowe związane z danym tematem. Ich regularna zmiana zapewnia świeżość przekazu i utrzymuje zainteresowanie dzieci.
Ponadto, w salach funkcjonują kąciki edukacyjne, których zawartość jest również cyklicznie modyfikowana i dostosowywana do bieżących potrzeb dydaktycznych projektu Erasmus+. Kąciki te wyposażone są w różnorodne, specjalnie przygotowane przez nauczycieli pomoce dydaktyczne do nauki języka angielskiego. Materiały te obejmują między innymi karty obrazkowe, rekwizyty, proste gry językowe oraz inne interaktywne elementy, wspierające konkretne aspekty nauki języka, takie jak słownictwo, gramatyka czy wymowa.
Warto podkreślić, że dzieci mają możliwość korzystania zarówno z ogólnodostępnych pomocy zgromadzonych w holu, jak i ze specjalnie opracowanych materiałów znajdujących się w ich salach. Taka synergia zasobów zapewnia bogate i zróżnicowane środowisko do nauki języka angielskiego, dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci oraz specyfiki realizowanych tematów projektowych.
Wprowadzenie cyklicznie zmienianych gazetek tematycznych i kącików edukacyjnych w salach stanowi integralną część strategii wspierania programu Erasmus+ w naszym przedszkolu, wzmacniając zaangażowanie dzieci i efektywność procesu dydaktycznego na co dzień.
Dedykowana Przestrzeń Dydaktyczna Programu Erasmus+ – dostosowana do specjalnych potrzeb edukacyjnych
Zgromadzone i przygotowywane pomoce dydaktyczne są starannie dostosowywane do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych naszych wychowanków, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciele dokładają wszelkich starań, aby materiały były inkluzywne, angażujące i umożliwiały wszystkim dzieciom aktywne uczestnictwo w procesie nauki języka angielskiego w ramach programu Erasmus+.