Dzieci przeżywały przygody bohaterów bajek, a odbiór bajek był związany z wieloma emocjami, skojarzeniami i uruchamiał dziecięcą wyobraźnię.
Problemy Pinokia wyzwoliły lawinę pomysłów dziecięcych, która dotyczyła Strażnika Sumienia, własnego zdania, wolności i obowiązków, odwagi, prawdomówności, przyjaźni. Dzieci potrafiły rozdzielić wątki bajkowe, sytuacje nierealne od prawdziwych, życiowych. Próbowały szukać własnych rozwiązań. Rozumiały konsekwencje, które mogą się zdarzyć, jeśli zaufamy złym osobom lub nie dotrzymamy słowa danego naszym sprawdzonym przyjaciołom czy bliskim. Czerwony Kapturek także złamał dane słowo. Bajka była dobrym momentem, aby porozmawiać z dziećmi o zasadach: ograniczonego zaufania wobec nieznajomych, nie otwierania drzwi obcym, do kogo zwrócić się o pomoc, gdy w pobliżu nie ma rodziców. Kot w Butach – dzieci śledziły spryt i zręczność głównej postaci. W trakcie lektury zmierzyliśmy się z oceną zachowania bohaterów, czy wolno oszukiwać?
Dzieci przeżywały losy bohaterów, czasem były zadziwione, czasem się śmiały, a także mogły się bać, ale dowiedziały się, że bajki dobrze się kończą i zawsze przekazują nam jakieś ważne prawdy, życiowe mądrości o których warto pamiętać.
Kontakt z bajkami był okazją do porównania różnych wydań książkowych, porównywania ilustracji, a także zachęcił do tworzenia własnych albumów, szukania książek we własnych biblioteczkach. Dzieci często wracały do bajkowych przygód, miały nowe pomysły i rozwiązania, którymi się dzieliły z innymi.
Dzieci obejrzały teatrzyki, które odwiedziły nasze przedszkole – Kot w Butach, Czerwony Kapturek. Jeszcze raz spotkały znane bajkowe postacie, robiły z nimi pamiątkowe zdjęcia.