animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Gimnastyka to podstawa i dla zdrowia, ważna sprawa!” – pani Justyna podpowiada :) Zadanie 9

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

ZADANIE 9 – DOSKONALENIE ZWINNOŚCI

Dziś do zabaw potrzebny będzie miś lub inna maskotka. Przedstaw misia i powiedz, że misie potrzebują dużo ruchu i dlatego ta maskotka jest tutaj z dzieckiem 🙂

Nakarmimy misia – dziecko sadza misia na podłodze i staje wyprostowane za nim, na hasło „mama – miś lub tata – miś szukają pożywienia” dziecko naśladuje dużego niedźwiedzia. Chodzi we wspięciu na palcach z rękami uniesionymi do góry, omijają siedzącego na podłodze misia. Na hasło „wracamy do małego niedźwiadka” dziecko staje za swoim misiem, wykonuje skłon, z dłoni robi miseczkę i karmi misia. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Kołysanie misia – dziecko przytula swoją maskotkę i wykonuje z nią skręty tułowia w prawą i lewą stronę, naśladując kołysanie.

Łaskotki – uśpionego misia dziecko kładzie delikatnie na podłodze, wykonuje klęk podparty, dłonie zwrócone palcami do środka, dotykają do misia, na hasło łaskotki,wykonuje ugięcie ramion w łokciach, nosek zbliża do maskotki, dotyka misia nosem, naśladując łaskotanie. Zabawę powtarzamy 4 razy.

Weźmy misia na barana – dziecko z misiem na ramionach spaceruje w różnych kierunkach po pokoju, rękami trzyma misia, łokcie skierowane w bok, ściągnięte łopatki.

Winda – dziecko w pozycji leżenia tyłem (na plecach), miś leży na brzuchu dziecka. Dziecko spokojnie oddycha i obserwuje misia, który porusza się raz w górę raz w dół, dziecko wdycha powietrze nosem, a wydycha ustami. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Justyna Dzięcioł

Skip to content