animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Kopalnia Sensorycznych Wrażeń – Animacja Poklatkowa 15.02.2019

W naszym przedszkolu wszystkie przedszkolaki  już od dłuższego czasu wiedzą  czym jest animacja poklatkowa. Tradycją naszego przedszkola stają się działania związane z tą techniką. Tworzyliśmy już filmy wykorzystując gotowe elementy (np. owoce, liście), rysowaliśmy scenografię i bohaterów.  W ubiegłym roku naszym twórczym tworzywem była kolorowa sól i podświetlany blat Led. Z tych działań powstał film pt. „A ku-ku to ja sztuka”, który dumnie prezentowaliśmy na I Międzydzielnicowym Przeglądzie filmów animacji poklatkowej w twórczości przedszkolaków.

W tym roku podnieśliśmy poprzeczkę, wszystkie przedszkolaki zmagały się z animacją plastelinową w przestrzeni przedszkolnej. Innowacją naszej aktywności był również wstęp do filmu nagrywany w formacie 4k.

Czeka nas jeszcze trochę pracy nad dokończeniem animacji, więc nie zdradzimy jeszcze treści naszego filmu, ponieważ chcemy zaprezentować go na tegorocznym przeglądzie. Jesteśmy pewni, że cierpliwość i koncentracja dzieci podczas tworzenia animacji zaowocuje  wyjątkowym filmem na którego montaż wszyscy czekamy z niecierpliwością.

Przypominamy, iż definicja animacji jest dzisiaj bardzo szeroka. Obejmuje zarówno proces tworzenia jak i jego efekt. Odnosi się do filmu, przedstawień teatralnych, gier komputerowych i reklam.  Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty – zmienia położenie pod względem nieruchomego tła  lub innych animowanych obiektów. Po połączeniu klatek w programie montażowym animowane obiekty wyświetlane w formie filmu sprawiają wrażenie ruchu. Jednym z prekursorów animacji, który przyczynił się do rozwoju techniki poklatkowej, jest Leon Gaumont (1864- 1946), który w roku 1900 uzyskał francuski patent na animację poklatkową.  Współczesna definicja animacji obejmuje także szereg różnych operacji wykonywanych na obrazach cyfrowych. Wyróżnia się dwa rodzaje animacji: klasyczną (tradycyjną) polegającą na ręcznym wytworzeniu wszystkich elementów niezbędnych do powstania kolejnych klatek filmu, a następnie sfotografowaniu ich oraz animację komputerową, wykonaną w całości lub częściowo technikami komputerowymi. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w animacji klasycznej każda klatka jest niezależnie realizowana, a każda scena filmu musi być konsekwentnie zbudowana klatka po klatce.

Elementy animacji komputerowej będą uwieńczeniem naszym działań które w tym roku ostatecznie zrealizuje grupa Misiów.

 

Skip to content