11 stycznia br. dwa urocze robociki – Photony kolejny raz odwiedziły nasze przedszkole – tym razem postanowiły nauczyć się czegoś od dzieci. Przecież wszyscy wiedzą o tym, że nasze przedszkolaki w tematyce sztuki współczesnej czują się jak ryby w wodzie. 🙂 Oczywistym był więc fakt, że podzielą się swoją wiedzą z Photonami*) „Artystyczne wariacje na temat słomki” – taki temat podjęły dzieci by przekazać Photonom swoją wiedzę na temat instalacji w sztuce współczesnej.
Instalacje artystyczne – to wieloelementowe realizacje artystyczne wykonywane w konkretnej przestrzeni czy w danym miejscu. Mogą być stałe lub czasowe. Wywodzą się one z doświadczenia rzeźby (ze względu na operowanie przestrzenią), asamblaży (zestawienia gotowych przedmiotów, aranżacji rzeźbiarskich zwracających uwagę na relację między przedmiotami), a także environment (autorskich przestrzeni) i związane są z rozwojem sztuki w II poł. XX w. Do tworzenia instalacji używa się wszelkich materiałów (np. przedmioty codziennego użytku) oraz mediów (dźwięk, wideo, internet, performance). Dziś instalacje artystyczne umieszcza się w pomieszczeniach wystawowych (galerie, muzea) bądź przestrzeni prywatnej czy publicznej.
Zadaniem Photonów było pokonanie przestrzeni instalacyjnej, stworzonej przez dzieci. Przedszkolaki kierowały Photonem wykorzystując tablet jako joysticki. Każda grupa stworzyła swoją instalację, która opowiadała niesamowitą historię.
*) Photon to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Wspiera on dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności naszych czasów. Pomaga im rozwijać kreatywność, zdolność logicznego myślenia, poznawanie podstaw programowania i zrozumienie działania czujników, w które jest wyposażony.