animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

KULTURALNA TELE-WIZJA – krótkie rozważania na temat „Dzień Dobrego Jedzenia – Kuchenne ekosztuczki”

PAP OF  8.11.2019

KULTURALNA tele WIZJA

Nasze pierwsze spotkanie z telewizją aktywnych przedszkolaków postanowiliśmy zrealizować wspólnie z Kołem Kulinarnym „Wiem co jem”, który prężnie działa w naszym przedszkolu.

Pomysł na KULTURALNĄ WIZJĘ KUCHENNYCH EKO SZTUCZEK W SZTUCE bardzo spodobał się wszystkim dzieciom.

Spotkanie rozpoczęliśmy od krótkiego zapoznania się ze sprzętem do nagrywania, przygotowania przedszkolnego studia filmowego i burzy mózgów pozwalających na rozpoczęcie nagrywania naszego programu telewizyjnego. Każda grupa dostała inne zdanie, którego postanowiliśmy nie ujawniać wcześniej nikomu. Podczas naszego pierwszego spotkania z kulturalną wizją liczyła się pierwsza reakcja, improwizacja i chęć wspólnej zabawy. Postanowiliśmy nasz pierwszy odcinek telewizyjny nagrać bez powtórek by pokazać pierwsze reakcje dzieci. Kontynuując tworzenie kulturalnej -tele-wizji zajmiemy się zgłębieniem tajników tworzenia programów telewizyjnych: planu filmowego, reżyserią, scenografią, wiemy już ,że tak naprawdę wszystko zaczyna się od pomysłu o czym chcemy nakręcić film. Jak zrobić film ? będziemy doświadczać tego działania wielokrotnie podczas realizacji tegorocznego projektu PAP OFF.

Co? Jak? Dlaczego? Scenariusz, plan filmowy, dźwięk, montaż i napisy końcowe,  z takimi wyrażeniami w dniu dzisiejszym zetknęły się nasze przedszkolaki.

Pod okiem pani Natalii realizowaliśmy zagadnienia z kuchennej ekosztuki. Okazało się, że nagrywanie programu telewizyjnego nie jest takie proste, konieczność nieustającej koncentracji, próba zapamiętania wypowiadanych kwestii i skupienie na przedszkolnym planie filmowym było nie lada wyzwaniem nie tylko dla dzieci – przynajmniej na początku warsztatu😊, potem włączona kamera nie przeszkadzała już nikomu 😊.

Z pomocą naszej Pani Dietetyk rozpoczęliśmy Nagrywanie Kuchennych ekosztuczek w sztuce.

Tematy krótkich etiud filmowych dla poszczególnych grup:

  1. Żaby – Ponownie wykorzystane  – Co zrobić z resztkami jedzenia? Czy z resztek jedzenia można stworzyć sztukę?
  2. Pszczółki – Abstrakcja – co to jest? Jak zrobić jadalne farby?
  3. Krasnale –  Labirynt dźwięków – inspiracja – sztuka dźwięku, muzyka intuitywna (dźwiękowy spacer-Janet Cardiff).
  4. Muminki – Sztuka Eko – segregowanie odpadów – upcycling (przerabiany odpad nie tylko nabiera na wartości, ale również staje się niepowtarzalny i unikatowy)
  5. Misie – Miasto sztuki – mapowanie.
  6. Motylki – Kultura jedzenia – savoir vivre przy stole.
  1. Smerfy – Czy rzeczy codziennego użytku mogą tworzyć sztukę? Inspiracja Marcel Duchamp -fontanna. Czy działania w sztuce współczesnej mogą prowadzić do oszczędzania energii – jak to zrobić ? Co to znaczy ,że oszczędzamy energię?

Jak Państwo widzicie rozmaitość i różnorodność działań pozwoliła nakręcić przedszkolakom bardzo obfity materiał filmowy. Teraz czekamy na montaż naszych króciutkich etiud i pierwszy odcinek w telewizji aktywnych przedszkolaków. Na razie zapraszamy do galerii zdjęć.

Skip to content