animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Sztuka z Innej Bajki – wystarczy chcieć! Bajkowe kodowanie.

W ramach projektu edukacji kulturalnej “Sztuka z innej bajki – wystarczy chcieć”, wykorzystując interdyscyplinarne podejście STEAM, dzieci z entuzjazmem odkrywały świat kodowania.

Dzisiejsze zajęcia skupiły się na rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów poprzez angażujące aktywności z wykorzystaniem maty i kubków.

Głównym założeniem kodowania jest rozpoczęcie nauki tworzenia poleceń i sekwencji obrazkowych. Odgrywa ono istotną rolę w nowej podstawie programowej przygotowując dzieci do myślenia abstrakcyjnego w przyszłości i rozwiązywania problemów. Podczas dzisiejszych zajęć nastawiliśmy się na rozwiązywanie problemów pojawiających się na macie do kodowania. Doświadczenie własnej skuteczności i sprawczości w rozwiązywaniu problemów jest dla dziecka wspaniałym, wspierającym doświadczeniem, które przekłada się na wszystkie dziedziny życia!
Kodowanie z kubkami na macie i tworzenie zamku z kubków dla królewny sprawiło dzieciom wiele radości. Sudoku nie było trudnością nawet dla 4-latków. Dzieci z zapałem przystępowały do kolejnych wyzwań, a ich entuzjazm był zaraźliwy. Każdy mały sukces, każda dobrze wykonana sekwencja, przynosiła im ogromną satysfakcję i budowała pewność siebie. W trakcie zajęć nie zabrakło momentów współpracy. Dzieci uczyły się jak ważne jest wspólne działanie, dzielenie się pomysłami i wzajemne wspieranie się w dążeniu do celu. Dzięki temu, nie tylko rozwijały swoje umiejętności techniczne, ale także społeczne, ucząc się empatii i komunikacji.

Jesteśmy przekonane, że zajęcia kodowania będą miały długotrwały, pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Nauka poprzez zabawę to najlepszy sposób na zainspirowanie młodych umysłów do odkrywania świata technologii i rozwijania swoich pasji.

Integracja STEAM w warsztatach:

Nauki ścisłe (Science): Dzieci uczyły się logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, co jest kluczowe w naukach ścisłych.
Technologia (Technology): Dzieci zapoznały się z podstawowymi koncepcjami kodowania, które są fundamentem technologii cyfrowych.
Inżynieria (Engineering): Dzieci projektowały i budowały zamki z kubków, co wymagało planowania i  realizacji sekwencji działań.
Sztuka (Art): Kodowanie z kubkami i tworzenie zamku dla królewny pozwoliło dzieciom na kreatywne wyrażanie siebie.
Matematyka (Mathematics): Sudoku, które pojawiło się na warsztatach, wymagało od dzieci logicznego myślenia i umiejętności matematycznych.

Poprzez realizację warsztatów w oparciu o metodę STAM dzieci rozpoczęły naukę tworzenia poleceń i sekwencji obrazkowych. Zabawy z kodowaniem przygotowały dzieci do myślenia abstrakcyjnego w przyszłości i rozwiązywania problemów. Przedszkolaki mogły doświadczyć własnej skuteczności i sprawczości w rozwiązywaniu problemów.

Przejdź do treści