Podczas kolejnych warsztatów, w ramach projektu edukacji kulturalnej integrującego elementy STEAM, młodzi artyści wkroczyli w fascynujący świat sztuki współczesnej, odkrywając twórczość Anety Grzeszykowskiej i Jana Dziaczkowskiego. To inspirujące spotkanie stało się wyjątkową okazją do połączenia tradycyjnych technik plastycznych z nowoczesnymi technologiami cyfrowymi, rozwijając kreatywność i umiejętności techniczne w duchu interdyscyplinarności.
Aneta Grzeszykowska, znana jako czarodziejka obrazów, tworzy niezwykłe światy dzięki sztuce multimedialnej, łącząc fotografie w komputerze czy na tablecie. Jej prace otwierają drzwi do fantastycznych rzeczywistości, inspirując do kreatywnego myślenia i zabawy z wyobraźnią. Dzieci, zainspirowane jej twórczością, miały za zadanie zrobić własne zdjęcia i przekształcić je na tabletach, tworząc swoje własne historie tak jak artystka np. o kosmicznych podróżach czy magicznych lasach.
Z kolei Janek Dziaczkowski, mistrz kolażu, pokazywał, że piękne dzieła można tworzyć z kolorowych wycinków papieru, łącząc różnorodne elementy w nowe, pełne humoru i fantazji kompozycje. Jego twórczość udowadnia, że sztuka jest dostępna dla każdego, kto ma odrobinę wyobraźni i chęci do eksperymentowania.
Warsztaty zachęciły dzieci do tworzenia własnych kolaży, łącząc tradycyjne techniki z nowoczesnym podejściem do obrazu. Dzieci miały do dyspozycji blaty świetlne, czarne grafiki i tablety z oprogramowaniem edycji zdjęć. Nauka przez zabawę pozwoliła dzieciom na kształtowanie kompetencji miękkich, rozwijanie koncentracji, współpracy, uważności a tworzenie własnych kolaży w nowoczesny sposób sprawiło im ogromną radość.
Integracja STEAM w warsztatach:
Sztuka (Art): Tworzenie cyfrowych kolaży na tabletach inspirowanych twórczością Anety Grzeszykowskiej.
Technologia (Technology): Użycie tabletów i oprogramowania do edycji zdjęć.
Inżynieria (Engineering):: Konstruowanie kompozycji z różnych elementów.
Nauki przyrodnicze (Science): Eksperymentowanie z materiałami.
Matematyka (Mathematics): Zastosowanie proporcji w kolażach.