Dzieci z grupy 5-latków i 6-latków od września uczestniczyły w spotkaniach kółka gier planszowych. Spotkania te były okazją do nawiązywania bliższych relacji koleżeńskich między dziećmi, a także stwarzały poprzez zabawę szerokie możliwości rozwijania umiejętności np.: rozpoznawania kolorów, cyfr, wykonywania prostych działań matematycznych, odwzorowania rytmów, tworzenia zbiorów. Dzieci angażowały się w wiele czynności np.: ćwiczyły mięśnie śródręcza, ćwiczyły szybkość ruchów ręki – doskonaląc precyzję oraz sprawność manualną, a także koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia te przygotowywały dzieci do pisania i czytania.
Gry planszowe to narzędzie, które upowszechnia wzór spędzania wolnego czasu bez użycia prądu. Tym samym umożliwiają profilaktykę uzależnień cyfrowych. Stanowiły też przydatną pomoc w rozwijaniu wyobraźni, uczyły rozpoznawania kształtów i figur geometrycznych, stwarzały możliwość doskonalenia funkcji percepcyjno motorycznych.
Wykorzystywane gry pobudzały do swobody działania i szukania własnych rozwiązań. Dzieci miały możliwość modyfikowania instrukcji w zależności w od własnej inwencji. Mogły bawić się wykorzystując różne elementy i warianty gry w zależności od posiadanych umiejętności i własnych preferencji.
Ważną edukacyjną rolę miały gry ćwiczące spostrzegawczość, refleks, pamięć, koncentrację uwagi, logiczne myślenie, analizę wzrokową i słuchową.
Wychowawczym aspektem było oswajanie się z wygraną i przegraną oraz nauka czerpania radości ze wspólnej zabawy, rywalizacji, umiejętność organizowania czasu, rozwijanie zainteresowań, wzmacnianie poczucia pewności siebie, współdziałania.
Gry o tematyce ekologicznej utrwalały wiedzę dotyczącą dbania o środowisko naturalne, segregacji odpadów, oszczędzania wody, energii elektrycznej, sprzątania świata, zbiórki materiałów niebezpiecznych dla środowiska, ochrony zdrowia człowieka. W każdej grupie dzieci stworzyły własne gry logopedyczne.