animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Sztuka z innej bajki -wystarczy chcieć!”, Roboty w akcji!

W piątek, 14 marca, pani Monika zaprosiła wszystkie dzieci do wspólnej zabawy z robotami w roli głównej.

14 marca obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Matematyki w niezwykle kreatywny i angażujący sposób, w ramach naszego projektu „Sztuka z innej bajki – wystarczy chcieć!”. Tym razem połączyliśmy fascynującą zabawę z robotami z nauką królowej nauk, a wszystko to w duchu STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics)!

Podczas specjalnych warsztatów nasze przedszkolaki z ciekawością obserwowały zachowanie robotów i uczyły się przewidywać ich ruchy (Science). Wykorzystaliśmy różnorodną flotę robotycznych przyjaciół (Technologia – Technology): Photony, Geniboty, Ozoboty, Dash i Dot, Zosię Małą Nauczycielkę, robota Doc i mTiny, a także tablety z interaktywnymi aplikacjami matematycznymi oraz tradycyjne kodowanie kubeczkami na matach.

Dzięki elementom Inżynierii (Engineering), dzieci miały okazję programować roboty do wykonywania konkretnych zadań, co rozwijało ich logiczne myślenie i umiejętność planowania. Nie zabrakło również Sztuki (Art) – mali inżynierowie tworzyli kreatywne scenariusze zabaw z robotami w roli głównej, dając upust swojej wyobraźni.

A gdzie w tym wszystkim Matematyka (Mathematics)? Otóż, roboty stały się naszymi interaktywnymi pomocnikami w rozwiązywaniu matematycznych zagadek i zadań! Dzieci z entuzjazmem wykorzystywały roboty do wizualizacji problemów, liczenia kroków, określania kierunków i sekwencji, co sprawiło, że nauka matematyki stała się niezwykle angażująca i zrozumiała.

Celem tych wyjątkowych warsztatów było połączenie przyjemnego z pożytecznym – pokazanie, że matematyka może być fascynującą przygodą, a robotyka doskonałym narzędziem do jej odkrywania. Efekty były wspaniałe! Dzieci uczestniczyły z ogromnym zapałem, poszerzając swoją wiedzę z zakresu robotyki i matematyki, a przede wszystkim – świetnie się przy tym bawiły! To kolejny dowód na to, jak w naszym przedszkolu integrujemy różne dziedziny wiedzy, rozwijając u dzieci kluczowe kompetencje na przyszłość.

To był dzień pełen fascynujących odkryć, programistycznych i matematycznych wyzwań! Dzieci miały okazję pracować z różnorodnymi robotami, takimi jak Photony, Geniboty, ozoboty, Dash i Dot, Zosia Mała Nauczycielka, robot Doc i mTiny. Nie zabrakło również matematycznych klocków Korbo, które dostarczyły mnóstwo radości i nauki, a matematyczne dyktanda okazały się nie być tak trudne jak wyglądały na początku. Kodowaliśmy na planszach, a także korzystaliśmy z tabletów z aplikacjami matematycznymi.

Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały zadania, rozwiązywały problemy i programowały roboty. Obserwowanie, jak odkrywają matematyczne zależności poprzez zabawę, było niesamowite. Niestety, czas płynął zbyt szybko, wszyscy byliśmy zdziwieni, że tak szybko i postanowiliśmy powtórzyć w niedalekiej przyszłości spotkanie z robotami, dzięki którym rozwinęliśmy matematyczne umiejętności i kreatywność.

Integracja STEAM w warsztatach:
Nauki ścisłe (Science): Dzieci obserwowały zachowanie robotów i uczyły się przewidywać ich ruchy.
Technologia (Technology): Używały różnorodnych robotów i aplikacji matematycznych kodowały również kubeczkami na matach .(Photony, Geniboty, Ozoboty, Dash i Dot, Zosia Mała Nauczycielka, robot Doc i mTiny) oraz tabletami z aplikacjami matematycznymi).
Inżynieria (Engineering): Programowały roboty do wykonywania zadań.
Sztuka (Art): Tworzyły scenariusze zabaw z robotami, rozwijając kreatywność.
Matematyka (Mathematics): Rozwiązywały zadania matematyczne za pomocą robotów.

Dziękujemy wszystkim dzieciom za wspaniałą zabawę i zaangażowanie!

Przejdź do treści