animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Sztuka z innej bajki – wystarczy chcieć!”, Bajkowe szkliwienie – warsztaty ceramiczne

W ramach realizacji Programu Edukacji Kulturalnej “Sztuka z innej bajki wystarczy chcieć”, dzieci uczestniczyły w zajęciach ceramicznych. Tym razem przedszkolaki szkliwiły wazoniki i szkatułki ulepione z rodzicami podczas rodzinnych warsztatów ceramicznych.

W ramach projektu “Sztuka z innej bajki wystarczy chcieć”, warsztaty ceramiczne doskonale wpisują się w interdyscyplinarne podejście STEAM, łącząc artystyczną ekspresję z elementami nauki o materiałach i technologii ich obróbki. Dzisiejsze szkliwienie wazoników i szkatułek stanowiło fascynujące połączenie Sztuki (Art) z Technologią (Technology) i Inżynierią (Engineering) materiałową.

Dzieci z wielkim zaangażowaniem i radością nakładały kolorowe szkliwa, tworząc unikalne, bajkowe i barwne wzory na swoich dziełach. Każde dziecko miało okazję wyrazić swoją kreatywność i artystyczną wizję, co sprawiło, że każde naczynie stało się wyjątkowe. Pod czujnym okiem Pani Moniki oraz nauczycielek, dzieci doskonaliły swoje zdolności manualne, a także rozwijały wyobraźnię. Atmosfera na zajęciach była pełna entuzjazmu i pozytywnej energii, co sprzyjało nauce i wspólnej zabawie. Po zakończeniu prac nad szkliwieniem, dzieci z niecierpliwością oczekiwały na wypalenie swoich prac w piecu, aby móc podziwiać końcowy efekt swojej twórczości.

Duma i radość malowały się na ich twarzach, gdy w sali opowiadały o procesie tworzenia i inspiracjach, które towarzyszyły ich pracy. Był to niezapomniany dzień pełen twórczych odkryć i artystycznych sukcesów.

Integracja STEAM w warsztatach:
Sztuka (Art): Dzieci nakładały kolorowe szkliwa, tworząc unikalne wzory.
Technologia (Technology): wykorzystaliśmy różne techniki szkliwienia, aby ozdobić ceramiczne prace.
Inżynieria (Engineering): Dzieci uczyły się o właściwościach szkliwa.
Nauki przyrodnicze (Science): Rozmawialiśmy o wypalaniu ceramiki o rodzajach wypału.
Matematyka (Mathematics): Dzieci planowały rozmieszczenie kolorów na pracach.

Przejdź do treści