animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Sztuka z innej bajki- wystarczy chcieć!” , “Teatralny savoir-vivre”

Projekt edukacji kulturalnej “Sztuka z innej bajki- wystarczy chcieć!” zakłada cykliczne spotkania warsztatowe z zakresu edukacji teatralnej. Kolejne spotkania w ramach projektu będą poświęcone różnym aspektom sztuki teatralnej, Dzięki temu dzieci będą mogły odkrywać i rozwijać swoje pasje w wielu dziedzinach teatru, a także doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne i społeczne.

Projekt edukacji kulturalnej “Sztuka z innej bajki- wystarczy chcieć!” poprzez cykliczne warsztaty teatralne integruje elementy STEAM, ukazując interdyscyplinarność sztuki. Ostatnie spotkanie, poświęcone “Teatralnemu savoir-vivre”, stanowiło ciekawe połączenie artystycznej ekspresji z aspektami społecznymi i komunikacyjnymi.

Zabawa w teatr jest wspaniałym pomysłem na dobre spędzenie czasu wolnego. Teatr stwarza dobrą atmosferę grupową i spełnia funkcję terapeutyczną. Podczas dzisiejszych zabaw teatralnych rozwinęliśmy kompetencje wiedzy o teatrze- okazało się, że teatralny savoir-vivre wszystkie przedszkolaki mają w jednym paluszku. Po krótkiej części teoretycznej i sprawdzeniu naszej wiedzy kontynuowaliśmy zabawę w teatr poprzez wyrażanie przeżyć, nastrojów, emocji za pomocą gestów, ruchów, mimiki połączonych z ruchem pacynek, które nam pomagały we wszystkich działaniach. Zdobywanie umiejętności improwizacyjnych i naśladowczych przyczyniło się do dobrej zabawy a rozwijanie umiejętności kreowania odgrywanych postaci i identyfikowania się z nimi sprawiło, że radosny dziecięcy śmiech nie opuszczał sali naszych zabaw. 

Projekt “Sztuka z innej bajki- wystarczy chcieć!” nie tylko wzbogaca wiedzę dzieci na temat teatru, ale również rozwija ich wyobraźnię, empatię i pewność siebie. Każde spotkanie staje się inspirującą przygodą, która pobudza kreatywność i chęć do dalszego odkrywania świata.

Integracja STEAM w warsztatach:
Sztuka (Art): Dzieci wyrażały emocje za pomocą gestów, mimiki i ruchu pacynek.
Technologia (Technology): Użyliśmy pacynek jako rekwizytów teatralnych.
Inżynieria (Engineering): Dzieci konstruowały scenki teatralne.
Nauki przyrodnicze (Science): Dzieci rozpoznawały i wyrażały różne emocje.
Matematyka (Mathematics): Dzieci tworzyły spójne narracje za pomocą sekwencji ruchów.

 

Przejdź do treści