animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Sztuka za jeden uśmiech – Animacja poklatkowa

Tworzenie animacji poklatkowej to już tradycja w naszym przedszkolu. Po raz siódmy rozpoczęliśmy pracę nad tworzeniem filmu, który zaprezentujemy podczas VII Przeglądu Filmowego- Przekaz Aktywnych Przedszkolaków.
Przypominamy iż definicja animacji jest dzisiaj bardzo szeroka. Obejmuje zarówno proces tworzenia jak i jego efekt. Odnosi się do filmu, przedstawień teatralnych, gier komputerowych i reklam. Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty – zmienia położenie pod względem nieruchomego tła lub innych animowanych obiektów. Po połączeniu klatek w programie montażowym animowane obiekty wyświetlane w formie filmu sprawiają wrażenie ruchu. Jednym z prekursorów animacji, który przyczynił się do rozwoju techniki poklatkowej, jest Leon Gaumont (1864- 1946) ,który w roku 1900 uzyskał francuski patent na animację poklatkową. Współczesna definicja animacji obejmuje także szereg różnych operacji wykonywanych na obrazach cyfrowych. Wyróżnia się dwa rodzaje animacji: Klasyczną (tradycyjną) polegającą na ręcznym wytworzeniu wszystkich elementów niezbędnych do powstania kolejnych klatek filmu, a następnie sfotografowaniu ich oraz animację komputerową, wykonaną w całości lub częściowo technikami komputerowymi. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w animacji klasycznej każda klatka jest niezależnie realizowana, a każda scena filmu musi być konsekwentnie zbudowana klatka po klatce. Jedyne co na razie możemy zdradzić to fakt, że tworzymy film o kosmosie. 🙂

Skip to content