Kreatywność, kooperatywność, komunikacja i krytyczne myślenie to mieszanka cech typowych dla człowieka przyszłości. Kompetencje te mają kluczowe znaczenie dla rozwoju zawodowego i życia rodzinnego każdego człowieka. Ten zestaw kompetencji w uczestnikach procesu edukacyjnego i artystycznego należy wzmacniać i rozwijać wielowymiarowo. Jednym z elementów tej wielowymiarowości jest teatr improwizacji jako forma sztuki przyglądania się samemu sobie. Większość małych aktorów potrzebuje pomocy i przewodnika, który odkryje przed nimi fascynujący świat teatru. Nie każmy jednak dzieciom budować teatru dorosłego, pozwólmy dzieciom tworzyć i prezentować swój własny świat, świat, w którym my dorośli będziemy tylko przewodnikami. Dzisiejsza praca z emocjami w teatrze improwizacji okazała się wielkim wyzwaniem dla małych artystów. Wcielanie się w rolę i odgrywanie emocji wcale nie jest łatwe, ale bardzo potrzebne by łatwiej te emocje zrozumieć- tak wszyscy zgodnie podsumowaliśmy te warsztaty.