animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Warsztaty radiowo-filmowe – realizacja projektu “Sztuka z innej bajki-wystarczy chcieć!”

 

W naszym przedszkolu znów zapanowała niesamowita atmosfera twórczości! Tym razem, w ramach naszych zajęć, dzieci miały wyjątkową okazję wcielić się w role dziennikarzy, aktorów i realizatorów dźwięku, odkrywając fascynujący świat radia i telewizji w duchu STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).

Podczas warsztatów Sztuka (Art) rozkwitła w pełni! Dzieci z pasją tworzyły własne audycje radiowe, śpiewały piosenki, rozwijały swoje umiejętności aktorskie i przeprowadzały pierwsze wywiady w naszej przedszkolnej “telewizji”. Dzięki Technologii (Technology) miały możliwość pracy z profesjonalnym sprzętem radiowym i intuicyjnym programem Audacity do edycji dźwięku, a także z kamerami i magicznym green screenem, otwierającym drzwi do niesamowitych efektów wizualnych.

Z elementami Inżynierii (Engineering) uczyły się planować scenariusze swoich nagrań, krok po kroku realizując swoje pomysły. W obszarze Nauk Przyrodniczych (Science) zgłębiały zasady działania sprzętu radiowego, poznawały tajemnice fal dźwiękowych i światła. Nawet Matematyka (Mathematics) znalazła swoje miejsce, gdy dzieci uczyły się o rytmie podczas edycji swoich audycji.

Celem tych niezwykłych warsztatów było rozwijanie kreatywności, umiejętności komunikacyjnych oraz nauka pracy zespołowej. Efekty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania! Dzieci uczestniczyły z ogromnym entuzjazmem, a radość i niezapomniane wrażenia towarzyszyły im przez cały dzień. Poszerzyły swoją wiedzę na temat filmu i radia, nauczyły się obsługi sprzętu i stawiały pierwsze kroki w edycji nagrań. Jesteśmy niezwykle dumni z ich zaangażowania i pierwszych, tak udanych “produkcji”! To wspaniały przykład, jak interdyscyplinarne podejście STEAM inspiruje i rozwija talenty naszych przedszkolaków.

Integracja STEAM w warsztatach:
Sztuka (Art): Dzieci tworzyły audycje radiowe, śpiewały piosenki, rozwijały umiejętności aktorskie i
  przeprowadzały wywiady w przedszkolnej telewizji.
Technologia (Technology): Korzystały z profesjonalnego sprzętu radiowego i programu Audacity oraz
z kamer i green screena.
Inżynieria (Engineering): Uczyły się planować scenariusze i realizować nagrania.
Nauki przyrodnicze (Science): Poznawały zasady działania sprzętu radiowego, fal dźwiękowych i
 światła.
Matematyka (Mathematics): Uczyły się o rytmie podczas edycji nagrań.
Cele i przebieg warsztatów: Rozwijanie kreatywności i komunikacji. Nauka pracy zespołowej.
Zapoznanie dzieci z filmem i radiem. Obsługa sprzętu. Edycja nagrań.

Przejdź do treści