animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

“Sztuka z innej bajki – wystarczy chcieć”, Zakodowany zamek księżniczki – nowoczesne podejście do edukacji przedszkolnej

Kodowanie stało się integralną częścią nowoczesnej edukacji, w szczególności w ramach podejścia STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka). Jego wczesne wprowadzenie w przedszkolu pozwala dzieciom rozwijać umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz kreatywnego myślenia. Jednym z innowacyjnych sposobów nauczania kodowania w dniu dzisiejszym było wykorzystanie interaktywnego narzędzia multimedialnego Knowla Box, natomiast  wykorzystanie kubeczków i kwadratów do zadań na macie było  zarówno zabawne, jak i edukacyjne. Podczas projektowych zajęć z kodowania dzieci uczyły się pracy zespołowej, komunikacji i wytrwałości. Praca nad wspólnymi projektami, takimi jak budowanie zamków z kubeczków, pozwoliła im  współpracować ze sobą oraz dzielić się pomysłami. Ponadto, doświadczanie sukcesów i pokonywanie trudności w kodowaniu budowało ich pewność siebie i poczucie własnej wartości, a sam proces tworzenia i efekt końcowy pokazał, że każdy może być artystą i tworzyć swoją sztukę – sztukę z innej bajki- w szczególności swojej bajki. 😊

Integracja STEAM w warsztatach:
Nauki ścisłe (Science): Logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów.
Technologia (Technology):Używanie Knowla Box do nauki kodowania.
Inżynieria (Engineering): Projektowanie zamków z kubeczków.
Sztuka(Art): Kreatywne budowanie zamków.
Matematyka (Mathematics): Sekwencje i algorytmy.

Przejdź do treści